Udfordringen for bryggerier i dagens reguleret marked er enorme. For det seneste årti er reklame for alkoholholdige produkter blevet stadig mere offentlig regulering og selvregulerende organer. I Canada, den CRTC August 1996 kode for udsendes reklamer for alkoholholdige drikkevarer alvorligt begrænset den måde i hvilken alkohol produkter præsenteres på både radio og tv. Det er ikke en overdrivelse at sige, at reklame fastholdelsen af disse forordninger ville være kedeligt ja, og næsten obskure ethvert forsøg på at fremme – du kan ikke nyde dem selv og drikke øl på samme tid! Udskriftsmateriale entrepreneurielle magasiner og aviser er mindre begrænset, selvom reguleret af provincial Liquor bestyrelser. De samme etiske begrænsninger gælder: linker ikke nydelse med alkoholforbrug; ikke direkte din annonce til Ungdom; ikke over fremmer; må ikke pass Go! Også, selvregulering inden for forskellige medier bugner.

I USA findes en lignende situation. Federal Trade Commission og Kongressen er nøglen regulering myndigheder. Derudover etablere enkelte media og media grupper deres egen kodeks for etik, ofte nægter at offentliggøre eller broadcast alkoholreklamer.

Udfordringen? Hvordan bryggerier og mikrobryggerier “få ordet ud” om deres produkter inden for en annoncering markedsplads for sådanne begrænset synlighed hvor selvpromovering er ildeset?

Når traditionelle metoder ikke er en farbar vej skal vi identificere og udnytte dem i fremtiden. En måde bryggerier kan drage fordel af moderne reklame muligheder er at dele dit produkt med verden på internettet.

Du kan allerede have en virksomhed hjemmeside. Det er sjovt, det positivt fremmer dit produkt med entusiasme som ingen TV-annonce er nu tilladt at gøre. Dine T-shirts og bolden hætter har deres egen side. Potentielle kunder besøger din hjemmeside på en regelmæssig basis, når de snubler på tværs af dit websted på en nat af Internet surfing. Dog er denne slags kundetrafik virkelig den mest effektive udnyttelse af et sådant dynamisk reklame værktøj? Alt det kreative og tekniske indsats og dit publikum består af web junkier og den lejlighedsvise sælger forsøger at sælge dig noget. Løsningen på dette problem er målrettet pixel markedsføring. Hjemmesider er ved at blive udviklet som bidrage til at øge trafikken på emne relateret websider. For eksempel, kan pixel plads øl etiket på startsiden for øl købes til en rimelig pris. Den etiket derefter links med din egen webside.

Øl festivaler kan være en lang etableret custom, men den moderne version er en sand reklame begivenhed og stadig mere populær, ikke kun med lokale. Øl fans rejse langt for at deltage i deres favorit bash. For at vælge festivalen som de fleste suites dit produkt på internettet kommer til undsætning igen. En række hjemmesider liste festivaler. Tjek den nederste række af thebeerhomepage.com for de mest populære øl festivaler rundt om i verden.

Udover et skift i salgsfremmende metoder, vil en ny tilgang i holdning gå en lang vej i ændre offentlighedens opfattelse af øl. At tage et blad ud den vinindustri bog kan være svaret. Vin salg steget siden deres annoncører begyndte at fremme vin “som et naturprodukt, en sund indstilling, en sofistikeret og uddannet valg, en kompliment til mad og lige så populær hos mænd og kvinder. Faktisk øl kan også prale af alle disse ting, men dens offentlige opfattelse er fattige i sammenligning”siger Peter Kendal af Molson Coors bryggerier. Han fortsætter: “øl er en sund, naturlig produkt, fremstillet af maltet byg og humle. Derudover moderat (og vi understrege moderat) øl drikker er lige så sunde som moderat vin drikke “.

Afslutningsvis vil jeg sige, er disse blot et par eksempler på den måde en moderne tilgang til reklame ikke behøver kæmpe med fastlagte regler. En positiv, åbne sind og en vilje til at skifte gear bør føre til et sundt afkast på dine annoncekroner.